Η ιστορια πισω απο τον πινακα ''το λιονταρι που βρυχαται''

ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΠΟΥ ΒΡΥΧΑΤΑΙ


Τον παραπανω πινακα,τον εχει ζωγραφισει η Παμ Ινγκλαντ.
''Οι λιγες ωρες που περασαμε μαζι στο Πιτιβιε, τον Οκτωβριο του 1984 , αλλαξαν για παντα τη ζωη μου και η απλη συμβουλη που μου εδωσες χρονια αργοτερα, οταν κυοφορουσα το ''κουταβι'' στον πινακα ηταν τελεια.Αφου σου ειπα την ιστορια μου για την πρωτη μου  γεννα που ηταν με καισαρικη, σου ζητησα τη συμβουλη σου για να γεννησω φυσιολογικα τη δευτερη φορα. Συλλογιστηκες για λιγο καιμου ειπες ''Κλειδωσου στο μπανιο και μην αφησεις κανεναν να μπει ,ουτε τη μαια.Θα τα πας μια χαρα.''



 Ειναι συγγραφεας του πολυ σημαντικου βιβλιου ''Birth from within'' (γεννηση εκ των εσω)
 Μια περιπου εβδομαδα μετα τη γεννηση του γιου της Λουκ , στο σπιτι , στην πολιτεια του Νεο Μεξικο των ΗΠΑ, ενιωσε την αναγκη να εκφρασει τη δυναμη του ζωου κατα τη γεννηση.Ετσι ζωγραφισε το επιτοκο λιονταρι που βρυχαται.
 Το πρωτο της παιδι ειχε γεννηθει με καισαρικη. Το 1984, μετα την καισαρικη, πηγε στη Γαλλια και συναντησε τον γυναικολογο Μισελ Ονταν και αργοτερα του εγραψε το παρακατω γραμμα:

 Δεν ειπες τιποτα αλλο.Θυμαμαι τοτε πως σκεφτηκα ''Αυτο ειναι? Αυτη ειναι η συμβουλη σου?Μολις σου ειχα διηγηθει την τραυματικη μου ιστορια και εχω φρικαρει και μονο αυτο εχεις να πεις?''
 Σε εμπιστευτηκα,ακολουθησα τη συμβουλη σου (μονο που δεν κλειδωθηκα στο μπανιο) κι εβαλα τον εαυτο μου σε ενα κουκουλι στην Σκοτεινη Θηλυκοτητα (τα σκοτεινα χρωματα στο κατω μισο του πινακα). Η μαια εκανε αυτο ακριβως που της ζητησα: ΤΙΠΟΤΑ. Μην εχοντας απολυτως καμια παρεμβαση, προχωρησα αισθανομενη και οχι σκεπτομενη, ηταν σαν να ειχα τα ματια μου κλειστα με ενα πανι και ημουν σε εναν λαβυρινθο, οπου δε γινεται να χαθεις και πρεπει να βρεις την εξοδο διαισθητικα αλλα οπου ομως εχεις παρει  την αποφαση να φτασεις στο κεντρο.
Οπως τοσες αλλες γυναικες, ημουν υπερ-μορφωμενη κι ομως ενιωσα απροετοιμαστη για τον πρωτο τοκετο.Παρολα αυτα ,ο τοκετος με καισαρικη ηταν μεγαλος Δασκαλος για μενα,αν και γνωριζα οτι δεν ειχα ολοκληρωσει το μαθημα.Τη δευτερη φορα που εμεινα εγκυος, πηρα στα σοβαρα αυτα που διδασκεις στις γυναικες: ξαχασα ολα οσα ηξερα για τοκετους και γεννες.Μπηκα στο μυαλο της γυναικας,μπηκα στη Σκοτεινη Θηλυκοτητα κι εγκατελειψα καθε ελπιδα και καθε ελεγχο (στον πινακα η πρωτογονη δυναμη της ζωης που ξεχυνεται απο μεσα μου, αντιπροσωπευεται απο το λευκο ζιγκ-ζαγκ)
 Οταν εξωθουσα για να βγει ο Λουκ κυρτωσα την  πλατη μου και βρυχηθηκα. Ενιωσα τοτε οτι ενσωματωνα την αγριοτητα ενος λιονταριου που βρυχαται.Λιγα λεπτα αργοτερα γεννηθηκε ο Λουκ. Η φυσιολογικη γεννα στο σπιτι ηταν η ολοκληρωση του μαθηματος τοκετου , διοτι σαν μαθημα εξελαβα τον τοκετο - και αλλαξα για παντα''

Δεν υπάρχουν σχόλια: